~ 15:00 – Sonic BrandingOpendeurles door/ Cours ouvert par Cedric Engels/ RITCS

 

De radioafdeling van het RITCS is een artistieke opleiding die gelooft in de veelzijdigheid van het medium. Vlieguren opdoen is belangrijk, de opleiding creëerde daarvoor haar eigen praktijkplatform ‘XL Air’/www.xlair.be.

In deze context opent RITCS-radio vaak zijn deuren, dit keer voor Cedric Engels (BE) een pionier op het gebied van Sonic Branding. Het uitgangspunt voor de lezing is het boek ‘Brand Sense’ van Martin Lindstrom en in het bijzonder de kracht van muziek in relatie tot handelsmerken. Hij wil bedrijven helpen om te ontdekken hoe ze er uit zien op vlak van geluid. Een goed onderbouwde, unieke, krachtige muziek, met de juiste emoties, betekent een fundamentele meerwaarde voor de manier waarop we communiceren. Een heel eigen toon, een unieke stem, kortom, een geluidsstrategie kan zorgen voor een herkenbare, coherente en relevante identiteit.

Share